maandag 1 januari 2018

Nieuw jaar, nieuwe kansen!

Zou dit het jaar zijn waarin we eindelijk ons geld van de belastingdienst terug gaan krijgen? Zou dit het jaar zijn waarin we eindelijk echt afscheid kunnen nemen van de feestelijke bureaucratische verdwazing van de belastingdienst?

In the latest episode of woman versus tax office:
- op 13 oktober vorig jaar heb ik een reactie gekregen op mijn klacht van 3 juli 2017. In de reactie schrijft iemand namens de directeur dat ik helemaal gelijk heb en dat ik inderdaad gewoon geld terug moet krijgen, precies zoals beschreven stond in de brief van 7 januari 2016.

- in die brief van 13 oktober staat ook dat de eerstvolgende beschikkingsronde voor het jaar 2014 (.....) op 16 oktober plaats vindt en dat in een positief geval mijn beschikking dan meteen wordt meegenomen. You guessed it. Is bij lange na niet gebeurd.

- op 10 november vorig jaar heb ik een nieuwe definitieve berekening toeslagen ontvangen. Daarin staat ook dat ik inderdaad geld terug moet krijgen. Geen enkele indicatie wanneer, maar het goeie nieuws is in ieder geval dat ze het er nog steeds over eens zijn dat ik inderdaad geld terug moet krijgen.

- in die brief van 10 november staat ook nog dat ik maar op toeslagen.nl moet kijken voor een specificatie. Prima. Zelfs daar staat dat ik nog steeds geld van de belastingdienst krijg.

En ondertussen is het stil.

Niks gehoord.

Zal ik afwachten? Of weer een klacht insturen? Ik heb er totaal geen vertrouwen in om met hen te bellen, ik wil alles zwart op wit hebben. Maar behalve via old-fashioned brief is het onmogelijk om schriftelijk contact met ze te krijgen.

22 januari is de volgende uitbetalingsdatum. Dit gaat hem worden. Ik voel het!

Ergens.

Het moet toch een keer goed komen tussen mij en de belastingdienst?

2 opmerkingen:

Unknown zei

Hej Jo,
Heerlijk, 2018 beginnen met jouw vrienden van de Belastingdienst.
Omdat wij, ivm pensioen uit NL, blijvend met onze vrienden te maken zullen hebben, kwamen we laatst na een belletje met Belastingen Buitenland, achter het volgende.
Een definitieve afhandeling van een belastingjaar, zeg 2014, hoeft pas helemaal afgerond te zijn drie volledige jaren daarna, dus december 2017, 2015 pas december 2018 enz.
Alles wat eerder wordt afgehandeld is een meevaller. Het wachten levert alleen nauwelijks meer geld op dan zij jou verschuldigd zijn, want de rente staat nog steeds uiterst laag. Goedkope lening aan de staat NL zeg maar.
Na de opmerking dat het in Zweden binnen een paar maanden gepiept is, verzuchte de dame aan de telefoon : ' Dat zou een hoop telefoontjes schelen . . . ' Waarvan acte.
Lieve groet, Truus

Jo Hamperium zei

Tja, leuker kunnen ze het niet maken, zeggen ze toch?

We gaan het zien. Hoop dat ze hun hoofdletter bij jullie wel verdienen! Liefs!