donderdag 26 oktober 2017

Laten we vieren...

Ik kreeg vandaag een herinnering voorgeschoteld van Facebook van een jaar geleden. Iets met een steen van mijn hart. En daar realiseerde ik me nog maar weer eens dat ik een heel bevoorrecht mens ben.

Het is inmiddels alweer ruim 2 maanden dat ik met plezier werk als kommunvägledare in Östersunds kommun. Ik word omringd door collega's die zich niet laten afschrikken door mijn manier van werken (tot nu toe niet in ieder geval), mijn werk leidt me vrijwel dagelijks in avontuurlijke situaties en ik heb het beste thuisfront dat ik me wensen kan.

Waarom dan toch een blog? Om mezelf erop attent te maken dat ik geniet van het moois wat me gegeven wordt. We wonen in een mooi en rustig deel van de wereld, mijn lieven zijn de liefsten en gezond en gelukkig en de eerste sneeuw is alweer gevallen. En: we hebben een mooie tijd voor ons om weer allemaal plannen te gaan maken voor de toekomst. Want om nou te zeggen dat we nu voor eens en voor altijd gesetteld zijn, is ook weer zo wat.

Ondertussen staan de net gebakken pepernoten af te koelen op het aanrecht. Mik heeft morgen feestelijke afsluiting voordat de herfstvakantie begint. 's Middags gaat het hele spulletje film kijken en dan neemt iedereen iets gezelligs mee. Mik gaat met oer-Hollandse in Zweden gebakken kruidkoek en pepernoten naar school.

En ik? Ik ga morgen naar mijn allereerste Medarbeterdag. Nou ja, is eigenlijk een Medarbeterhalvadag. Östersunds kommun organiseert eens in de 2 jaar deze bijeenkomsten. Eerst een praatje van de kommundirecteur en dan komt Klas Hallberg voor een presentatieverhalig iets. Alle 5200 medewerkers van de kommun zijn uitgenodigd. Ze komen niet allemaal tegelijk hoor, we zijn ingedeeld in groepen zodat het zo'n 500 mensen per keer zijn.

Het leven is mooi. Met avontuur. Met plannen. En vooral met vieren. Vieren van al het moois dat me gegeven wordt! Dank jullie wel!

PS en de belastingdienst? Het lijkt erop dat we er bijna mee klaar zijn! Laat ik het niet te hard zeggen, maar we hebben vandaag een brief ontvangen van ze dat de aanslag van 1.094 euro komt te vervallen. Wat? Ja echt! En ze schrijven ook nog dat we juist nog geld terug krijgen. Mmmh... ik ben benieuwd. Eerlijkheid duurt het langst zeggen ze. En hierin heb ik heeeeeeeeeeel veel geduld!

Geen opmerkingen: