zaterdag 7 oktober 2017

Wat nú weer??

Da's mijn eerste gedachte bij alweer een blauwe envelop uit Nederland. Of althans, in dit geval was het éindelijk een blauwe envelop.

Het was een hele tijd stil geweest. Mijn vrienden van de belastingdienst (nope, nog steeds hebben ze geen hoofdletter verdiend) hadden en hebben van mij nog een aantal cases in behandeling:
- inkomstenbelasting 2014, inclusief bezwaar en klacht en ja, je leest het goed, het gaat over 2014.
- en de never ending saga van de kinderopvangtoeslag van hetzelfde jaar.
Tegelijk met mijn bezwaar en mijn klacht heb ik ook weer de Ombudsman gemaild. Ik kan alleen maar heel complimenteus zijn over hun manier van communiceren. Snel, duidelijk en to-the-point.

Mede dankzij mijn contact bij de Ombudsman heb antwoord gekregen. Onder andere in een blauwe envelop. Hou je vast voor de redenering van de belastingdienst....

Op 12 november 2014 is per brief aan mij doorgegeven dat een bezwaar met betrekking tot mijn inkomen niet door de belastingdienst/toeslagen kan worden behandeld. Dit bezwaar hoort thuis bij de inkomstenbelasting of bij de afdeling buitenland (in speciale gevallen). Mijn bezwaar, klacht en mijn eerdere ingebrekestelling zijn daarom allemaal doorgestuurd naar kantoor buitenland.

Lief, sure. Dat doorsturen bedoel ik. Maar, duurt dat 3 jaar??? Want dit jaar heb ik weer een ingebrekestelling gestuurd en toen hebben de goeie mensen van belastingdienst/toeslagen navraag gedaan bij kantoor buitenland. En toen heeft dat kantoor aangegeven dat ons verzamelinkomen zal worden aangepast. Wanneer zij dan klaar zijn, dan ontvangt de belastingdienst/toeslagen weer een wijziging in ons verzamelinkomen en als deze wijziging een gevolg heeft voor de toeslagen (van 2014....), dan ontvangen we een herziene definitieve berekening kinderopvangtoeslag 2014.

Oh my goodness.

Dat dus. En dat kwam allemaal in een witte envelop.

In de blauwe envelop die deze week kwam zat het overzicht van de teruggaaf inkomstenbelasting 2014. Definitief. Nou ja, voor zover er bij de belastingdienst ooit iets definitief is.

Ik ga mijn vriend bij de Ombudsman mailen. Eens horen wat hij hiervan vindt.

Oh ja, had ik al gezegd dat de belastingdienst mijn dwangsombeschikking heeft afgewezen? Want toen de interne post na 3 jaar eindelijk de brief bij hem had afgeleverd, heeft de inspecteur binnen 2 weken een besluit verstuurd. Dat het 3 jaar en 2 weken heeft geduurd, is men gevoegelijk vergeten.

Wat was dat ook alweer met leuker en makkelijker?

Geen opmerkingen: