woensdag 1 juni 2016

Hij is er weer!

Het is heet. Heel heet. De thermometer op ons balkonnetje geeft +30 graden aan en Roger, de held van onze gemeenschappelijk tuin, is terug!

De laatste keer dat we hem zagen was in oktober. Zijn haren zijn inmiddels langer, zijn baard wat wilder, zijn broek een stuk korter en de plantjes die hij in oktober plantte, zijn een stuk tja wat zal ik zeggen... dooier. Het is natuurlijk ook een rare tijd om iets nieuws tuinerigs aan te leggen lijkt mij. Oktober is niet echt een plant en zaaimaand toch? Roger en de graafjongen hebben toen toch hun ziel en zaligheid in de nieuwe perkjes gelegd hier in onze gemeenschappelijke tuin.

Voor de 1,5 week dat er nog geen sneeuw lag, zag het er ook best gezellig uit. En toen kwam de sneeuw. Zes maanden lang lagen al Rogers perkjes onder een hele dikke laag sneeuw om pas een paar weken geleden weer tevoorschijn te komen. De plantjes waren er niet beter op geworden, van al die sneeuw. En van het in oktober kwistig gestrooide graszaad was helemaal niks over.

Roger vond het trouwens ook maar raar hoor, dat Krokoms Bostäder hem de opdracht gegeven had om in halverwege oktober allemaal nieuwe perkjes aan te gaan leggen en gras te gaan zaaien. Maar tja, de baas betaalt en dus heeft Roger braaf zijn best gedaan. En vandaag dus braaf weer alle dooie plantjes eruit gehaald en er weer allemaal nieuwe plantjes ingezet. Nu hebben we goeie hoop dat het ook echt wat gaat worden.

Al weet je het nooit met die weersvoorspellingen hier, ik ga er toch niet vanuit dat er over 2 weken weer sneeuw ligt en dat al Rogers werk weer voor niks is geweest.

Trouwens, ik kreeg nog vragen over hoe het nu zit met het licht hier. Of het echt zo licht is. En ik kan je zeggen: yep! Het is gewoon 's nachts ook licht. Was van de week nog helemaal in de veronderstelling dat ik er al uit moest toen ik 's nachts om kwart over 12 naar de wc ging. Want het was toch al licht. Ik stond al bijna onder de douche toen ik nog een keer goed op de klok keek. Ooooh nee, pas 10 voor half 1 's nachts! Ogen dicht en slapen.........


Geen opmerkingen: