maandag 17 oktober 2016

De zweep er over!

Yes! Het is begonnen en I love it. Vind het ook spannend, inspannend en vermoeiend. Maar ik krijg er vooral een goed gevoel van.

Ik heb het geluk dat afgelopen week Mattias hier is begonnen met zijn laatste jaars stage. Mattias is heeeel groot, heel rustig en heeft gevoel voor humor. Mattias is, onder het wakend oog van Olga, vandaag met me aan de gang gegaan met een heel aantal testen: balans, sterkte, coördinatie to name but a few.

Het lijken van die simpele bewegingen: opstaan en weer gaan zitten zonder je handen te gebruiken (of de stoel of bank achter je als steun) en je ene voet vlak voor je andere zetten zodat je hiel je tenen van je andere voet raken en dan 10 seconden zo blijven staan. En nog zo'n leuke: voeten op heupbreedte naast elkaar met een klein verhoginkje voor je. Dan om de beurt een voet optillen en de bovenkant van de verhoging aanraken.

Klinkt allemaal simpel niewaar? Maar poehee, ik kan zeggen dat ik het allemaal gedaan heb en dat ik het behoorlijk inspannend vond! Mattias (en Marco, die was er heerlijk de hele tijd bij!) was trots op me hoe ik het gedaan had. En eerlijk gezegd was ik ook best een beetje trots.

En dan heb ik nog niet eens verteld dat ik ook met krukken gelopen heb vandaag én dat ik traplopen geoefend heb!

Yes, today was a good day. Kom maar door met die Zweedse maaltijd nu. En doe meteen de kvällsfika maar er achteraan! Ik heb er trek van gekregen.....

Jaja, nu is het rust wat de klok slaat. Ik ga niet te hard en nee ik doe niet teveel. Echt niet.

Geen opmerkingen: