donderdag 29 december 2016

En zo steelt de Belastingdienst rustig verder....

Mijn vrienden bij de Belastingdienst hebben er patent op om op de meest ongelegen momenten hun brieven te versturen. Then again, is er ooit een gelegen moment voor een brief van de Belastingdienst. Maar goed, vers terug van een heerlijke week met mam in Åre lag er een brief van ze op me te wachten: het antwoord van meneer of mevrouw Lucassen die als plaatsvervanger van de directeur Belastingdienst Toeslagen de brief gedicht had.

Mijn klacht behelsde het volgende:
- doordat de Belastingdienst nooit de postcode voor ons adres in Zweden gebruikt, komen sommige van hun brieven later aan en sommigen blijkbaar helemaal niet
- doordat ik een brief met acceptgiro kaart niet ontvangen had, kreeg ik ineens maanden later een dwangbevel opgestuurd
- dus: ik heb geklaagd over het feit dat ze onze postcode niet in hun systeem hebben staan en dat ik het niet terecht vind dat ik extra kosten moet betalen omdat - door hun fout - hun brief niet aangekomen is.

Nee, dat zie ik toch echt helemaal verkeerd. Geachte persoon Lucassen schreef me dat het toch echt eraan lag dat wij ons nieuwe adres niet goed aan onze laatste gemeente in Nederland doorgegeven hebben. Want de Belastingdienst krijgt namelijk de nieuwe adressen van hun door. En natuurlijk, dat klopt want wij hebben maar ons halve adres doorgegeven aan Amstelveen toen we vertrokken en zeker niet onze nieuwe postcode. Dooooh! Tuurlijk hebben we ons volledige adres doorgegeven! Bij nader inzien hadden we een of ander fake adres in Panama moeten doorgeven. Hadden we al dit gedoe met die oelewappers nooit gehad.

Maar goed, dat van die postcode lag dus helemaal aan ons.

En omdat de Belastingdienst hun brieven hebben gestuurd, valt hun niks te verwijten. Dat wij die brieven niet gehad hebben omdat ze de postcode er niet bijgezet hebben, dat doet even niet ter zake.

En als ik het niet eens ben met de conclusie van persoon Lucassen op mijn klacht, dan kan ik bij onder andere de Ombudsman en de Commissie voor de Verzoekschriften en de Burgerinitiatieven van de Tweede Kamer aankloppen. Reken maar dat ik dat ga doen! Die 90 euro die de Belastingdienst mijns inziens geheel onterecht geïnd heeft nu, die wil ik terug!

Zo. Met deze blog heb ik mijn kwaadheid enigszins weggeschreven. Ga ik morgen fris en fruitig aan de slag om mijn klachten aan te melden bij alle instanties.

Trouwens, bij deze brief van persoon Lucassen stond ineens wel onze postcode vermeld in het adres. Dat ik onze postcode al meerdere keren voordien heb aangegeven, dat is schijnbaar aan de aandacht van persoon Lucassen ontsnapt.

Nu ga ik nagenieten van een super heerlijke vakantie week in Åre!

Geen opmerkingen: