maandag 22 mei 2017

Daarom dus

Zelfs nu we al bijna 3 jaar hier wonen, zijn er nog altijd mensen die vragen waarom we nou toch naar Zweden verhuisd zijn. Het is hier altijd koud. En donker. En dan die muggen. Om nog maar te zwijgen over die stugge Zweden.

In Nederland heeft men er in deze lente inmiddels al een indrukwekkend aantal dagen met temperaturen van boven de 20 graden op zitten, de Bossche bollen zijn bij iedere zichzelf respecterende bakker verkrijgbaar en alles wat je maar nodig denkt te hebben, is op fietsafstand bereikbaar.

Het is een keuze. Onze keuze. Het voelt als een keuze voor vrijheid. Voor frisse lucht en voor het iedere keer weer uitproberen van nieuwe bak recepten totdat die Hollandse kruidkoek een keertje écht lukt. Don't get me wrong. het is niet altijd rozengeur en maneschijn. Net als in NeDat derland, zijn er hier ook wel eens dagen, of nee, momenten dat het niet gaat zoals ik wil. Of dat ik het niet snap. Of dat ze mij niet snappen. Of dat het allemaal omslachtig moet. Omdat men het al jaren zo doet.

Ik blijf natuurlijk een opschieterige, hollen-maar Hollandse. Al woon ik nu hier. En dat maakt dat het elke dag een avontuur blijft om te ontdekken hoe dingen gaan. Ik ben nog altijd heel happy met onze keuze. We hebben een warm welkom gekregen hier op Rödön, we treffen het enorm met onze lieve buurtjes, Mik heeft een super school en met al het gedoe in de afgelopen maanden heb ik ervaren dat ze hier een heel goede gezondheidszorg hebben.

En dan natuurlijk de natuur. Kijk maar eens naar deze clip. Just your average zaterdag. In springtime.

Waarom we naar hier gekomen zijn? Nou... daarom dus!

Onder andere.....


Geen opmerkingen: