donderdag 14 december 2017

Vragen kan altijd

Een paar weken geleden mocht ik naar de Medarbetardagen van Östersunds kommun. Gedurende een week werd elke dag een grote groep medewerkers van de kommun geëntertaind in een conferentiezaal hier in de stad. Een vlotte communicatiejuf leidde de dag in goede banen en wist  kommundirecteur Anders Wennerberg te verleiden tot een leuk praatje.

In mijn eerste week bij de kommun was ik hem al een keer tegen gekomen in het raadhuis. Samen met een collega liepen we toen verdwaald te zijn op de 2e verdieping, op zoek naar de vergaderzaal voor onze introductie. Anders heeft ons toen de weg gewezen. Had geen idee wie die grote vriendelijke man was, ik was alleen maar blij dat hij in ieder geval de weg goed wist in het raadhuis.

Een week of wat geleden kwam ik Anders weer tegen. Dit keer gewoon in het wild, bij de koffiemachine. Met zijn inspirerende praatje van de Medarbetardag in het achterhoofd heb ik hem toen aangesproken (heb me eerst natuurlijk wel even voorgesteld) en gevraagd wanneer hij een keer bij ons kon komen meeluisteren. Ietwat verbaasd en heel vriendelijk zei hij me dat hij natuurlijk een keer wilde komen meeluisteren en dat ik het maar met zijn secretaresse moest regelen.

Zo gezegd, zo gedaan! Mijn collega's vonden het een bijzonder(e) Hollandse actie.

En dus kwam Anders gisteren bij ons meeluisteren. Een heel uur heeft ie van de een naar de ander gehopt om maar zoveel mogelijk gesprekken mee te kunnen luisteren om zo een beetje een beeld te krijgen van wat voor vragen we zoal krijgen.

Ik vond het een gezellig intermezzo. En weet je wat? Anders vond het zo interessant dat hij graag nog een keer komt meeluisteren. Ik heb al in mijn agenda staan dat ik over een week of 6 weer een keer wat in plan voor hem.

Vragen kan altijd!





Geen opmerkingen: