I know, waar maak ik me druk om. Maar er zijn van die dingetjes, die worden dan tot een principe zaak. En dit is er zo een.
Het principe is dat je werkt voor de klant. Dat je je best doet voor de klant. Dat je luistert, nadenkt en dan een plausibel antwoord formuleert. En als je geen antwoord weet, dat je de klant informeert en/of samen met de klant op zoek gaat naar een plausibel antwoord.
Zo werkt het niet bij PostNord.
Ik heb deze week inmiddels 4 mails van 4 verschillende mensen ontvangen. Ze kennen elkaar geen van allen blijkbaar en werken met stand-alone computers, want ze vragen allemaal hetzelfde.
Heb net de hele bups in 1 email verteld wat er allemaal in het pakje zat. Met plaatjes erbij. En de meest gedetailleerde beschrijving die ik kon vinden. En ja, ik moet bekennen, ik ben ook wel een beetje gemeen geweest. Ik heb er wel een ietsiepietsie klein beetje bij verzonnen. Omdat ik benieuwd ben of ze echt gaan zoeken in het Lost&Found departement. En wie weet wat ze daar allemaal tegen komen.
Dus Sandra, Anna, Agnes, Linnéa, Per, Emma en Per2 hebben nu allemaal precies dezelfde informatie over wat er in het pakje gezeten heeft. Ik zie het al helemaal voor me dat ze bij de deur van Lost&Found dan helemaal verbaasd zeggen "Heh, jij ook hier?", "En jij ook al?".
Wedden dat ze daarna sturen me allemaal afzonderlijk een mail sturen in de zo kenmerkende PostNord communicatie stijl:
I did not find any of the contents of your missing parcel. It was sent as a first class letter, so there is no reimbursement involved. Your case is now closed.
We hope you continue to trust us with your parcels.
Yep. That's how they roll.
Laten we het er maar op houden dat communicatie niet hun sterke kant is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten