vrijdag 31 oktober 2014

Bahnhof, immer gerade aus

Had ik al eerder geschreven over onze vrienden van Bahnhof? Geloof het wel heh. Heel prevelement toen over de schitterende service bij het krijgen van internet naar ons appartement.

Nou is dat internet er en ik moet zeggen dat het massa's beter is dan we in Nederland ooit gehad hebben. Supersnel en stabiel! Daar kunnen KPN, XS4all en Ziggo nog een puntje aan zuigen!

Maarreh.. daar was ons Bahnhof verhaal nog niet af. Wánt...

We hebben bij Bahnhof ook IPTV besteld. Zo gezegd, zo gedaan. In een adem tegelijk met internet besteld. So far het gemakkelijke deel van IPTV van Bahnhof. Twee weken na de bestelling kregen we de setup box thuisgestuurd met 'oh zulke makkelijke instructies'. Daar zijn ze hier in Zweden trouwens goed in, in 'oh zulke makkelijke instructies'. En als het dan niet lukt, dan ligt het natuurlijk niet aan degene van de instructies, maar dan blijkt er ineens nog een 3e of 4e of 12e bedrijf in het spel te zijn. Maar dit terzijde.

Dus, de setup box. Met die 'oh zulke makkelijke instructies' hebben we het ding geïnstalleerd en toen blij afgewacht (dat stond ook in de instructies: wacht blij af, maar dan in het Zweeds) totdat alle 5 de bolletjes groen zouden gaan branden. Maar niks hoor. Geen 5 groene bolletjes, maar 2 groene en een rode. En daarna begon het hele knippercircus weer opnieuw. Van 1 geel naar 2 groene en een rode. Net als bij Lingo is de rode bal ook hier geen goed teken.

Het nummer van de klantenservice van Bahnhof wist ik 6 weken geleden al uit mijn hoofd door het hele internet verhaal, dus maar weer gebeld. Oh nee mevrouw, wat vervelend. Nog even wat checks gedaan. Wat blijkt nou: er wordt geen IP adres ontvangen door onze setup box. Dat hebben we 6 weken geleden met support knul van Bahnhof ontdekt. Maar daar zouden ze aan gaan werken hoor! En we zouden van ze horen.

Niet dus. Helemaal niks, noppes, nada gehoord voor 1,5 week. Nou vind ik nog dat we toen heel geduldig zijn geweest om niet al eerder aan de bel te trekken. Maar goed, na 1,5 week geen geluid van Bahnhof zijn we gaan twitteren (@BahnhofAB) en Facebooken met ze. Die klantenservice lijn duurt eindeloos (er zijn nog 23 wachten voor u, I kid you not!) en kost handenvol geld. Na het getwitter kwam er voorzichtig een reactie. Oh ja, uuuuh.. error ticket aanmaken. Iemand gaat u bellen. Nou je begrijpt het vast al. Duurde allemaal nog veel langer. Veel vingerwijzen naar andere bedrijven en vooral nog veel stiller blijven omdat ze ondertussen nog steeds niet weten hoe het kan dat onze setup box geen IP adres ontvangt.

Vanavond net weer brave Jonas van Bahnhof gesproken. Wéér alles geunplugged en ingeplugged. Wéér alles in LAN poort 3 en nog een keer hetzelfde in LAN poort 4 geprobeerd. En nog steeds geen verandering. Nog steeds van gele bal naar 2 groene en een rode.

Dus. Lang leve Popcorn Time. En we hebben al onze boeken nog een 2e en een 3e keer gelezen. En als we zondag nog geen televisie hebben, dan ga ik misschien gewoon nog wel een keer naar de gympa!

Geen opmerkingen: