maandag 13 april 2015

De kunst van het communiceren

Na 4 weken betrekkelijke stilte, heb ik me vanmorgen weer eens aan het Belastingdienst debacle gewijd. Geen zorgen, ik ga niet nog een keer opsommen wat ze allemaal niet goed hebben gedaan. De laatste status was dat ik een mail van de Nationale Ombudsman had waarin stond dat ze mijn klacht - samen met 1.000-en andere klachten - hadden voorgelegd aan de Belastingdienst met het verzoek om deze met spoed te behandelen. De Belastingdienst had 2 weken om naar me te reageren.

Nee, je mag niet raden. Het is te makkelijk. De Belastingdienst heeft natuurlijk niks van zich laten horen. Alsof de Nationale Ombudsman dat al wist, want in de laatste mail stond ook wat ik nog kon doen als ik niets had gehoord binnen de gestelde tijd.

Vanmorgen hun advies opgevolgd en een keurige brief met alle bijbehorende documentatie naar de Nationale Ombudsman opgestuurd. In de hoop dat er nu dan toch eindelijk iets gaat gebeuren. Aan de Nationale Ombudsman zal het niet liggen.

Maar die Belastingdienst? Hopeloos geval als je het mij vraagt.

Geen opmerkingen: