donderdag 12 mei 2016

Nope. Ze kunnen het gewoon niet.

De trouwe lezer weet vast ons avontuur met zenuwachtige Simon nog wel.

Vandaag heb ik de vrienden van Elgiganten weer bezocht. Mijn trouwe Samsung begon deze week ineens een geheel eigen leven te leiden. Herstarten wanneer ie dat zelf een geschikt moment vond. Ook al was het midden in een gesprek. Reuze onhandig. Natuurlijk eerst even gegoogled (lang leve het Telfort forum!) en daar las ik hele verhandelingen over terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dat het wellicht wel eens aan de batterij zou kunnen liggen.

De truc met de fabrieksinstellingen werkte niet. Dus dan zou het de batterij wel eens kunnen zijn, dacht ik. Met goede moed ben ik vanmiddag naar mijn vrienden van Elgiganten gegaan. Je kon een kanon afschieten in de zaak, behalve bij de computers van de medewerkers. Daar stonden ze gezellig op een klutje eens te bezien wat er zoal de winkel in kwam lopen. Heb vaker met dit bijltje gehakt, dus ben met gezwinde spoed en een heel aanminnige glimlach naar het klutje gelopen. Klutje stoof uiteen. Eentje bleef er over. Zonder naambordje. En met een enigszins achterdochtige blik.

Heb de naamloze Viking stralend uitgelegd dat mijn telefoon sinds deze week een eigen leven is gaan leiden. Oh, dan moest ik maar even naar het batterijdepot een paar kilometer verderop. Jaha, ok. En wat moest ik daar dan gaan doen? Even testen of het met een nieuwe batterij verholpen is. Ok, en als dat dan zo is? Dan moet je die kopen voor 400 kroon. Toen ik vroeg of dit een probleem was wat ze wel vaker gehoord hadden bij een telefoon van net 1,5 jaar oud, schoot hem ineens te binnen dat hij misschien wel eens iets zou kunnen verkopen. Na zijn persoonlijk relaas over hoe hij precies hetzelfde had gehad met zijn Samsung en dat het na 1,5 a 2 jaar toch wel eens tijd werd voor een nieuw toestel. Oh ja joh? Na 1,5 jaar een nieuw toestel? En welke had je dan in gedachten? De Viking stormde naar de uitstalling met mobieltjes. Hij had een hele mooie Huawei voor me en anders de allernieuwste Samsung. Oh en een abonnementje erbij, mevrouwtje?

Mevrouwtje had inmiddels flink haar buik vol van de onkunde en onwil om te helpen. Nee, me een nieuw toestel in de maag splitsen of me naar een paar kilometer verderop sturen vind ik geen helpen.

Dankzij mijn persoonlijke mobielguru in Nederland (dank je wel WR!) weet ik helemaal dat ik níet meer terug ga naar Elgiganten. Zenuwachtige Simon was al geen succes en de naamloze Viking was wel aardig maar niet veel beter.

Ik ga mijn Samsung nog maar even liefdevol opladen. Wellicht dat ie dan wel weer gewoon gaat doen.

Geen opmerkingen: