maandag 14 november 2016

Om de hoek

De volgende stap in het behandelingsgebeuren is gepland! En let me say, da's nog een heel avontuur...

Vanmorgen werd ik gebeld door Kristina van de bestralingsafdeling in Sundsvall. Ja, zo zei ze, we zijn bezig om je straalbehandeling te plannen en daarvoor is het nodig dat je deze woensdag even naar Sundsvall komt voor een bezoek aan de straalbehandelingsarts en voor röntgenbeelden. Even... right. Al met al waarschijnlijk nog geen uurtje werk daar. Maar ben van 07.01 tot 19.05 onderweg. Yep, mijn trein vertrekt om 07.01 uit Krokom en om 19.05 ben ik weer terug. 

En de week daarna doe ik deel van het avontuur opnieuw want dan start de bestraling. Máár, in het weekend gebeurt er niks, dus op vrijdagmiddag reis ik weer terug met mijn frequent traveller kaart van de Zweedse Spoorwegen. Om op maandag weer naar Sundsvall te gaan voor de laatste paar dagen van mijn straalbehandeling. 

Tja. Het heeft zijn voordelen om in een land met zooooooveel ruimte te wonen. Daarbij krijg ik ook weer heel veel mogelijkheden om dingen voor een eerste keer te doen, eerste keer met de trein hier, eerste keer naar het patiënthotel (wanneer ik voor een aantal dagen in Sundsvall ben, verblijf ik daar),  eerste keer naar het ziekenhuis in Sundsvall. 

En daarna? Daarna is het gedaan met behandelingen veraf! Dan is het Östersund wat de klok slaat! 

Geen opmerkingen: