maandag 10 november 2014

Van klanten en koningen

We zijn inmiddels wel wat gewend op gebied van klantenservice hier in Jämtland. Ben nu vrienden met het hoofd PR van Toyota. Bij Bahnhof kennen ze allemaal onze naam en ook onze vrienden van de Mekonomen groeten ons als oude bekenden.

Nou was het sinds een week of 2 dat er een mysterieuze brom in het appartement was. Soms hard, soms zacht, soms met ratels erbij en dan weer klapperend. Na wat vakkundig speurwerk kwamen we bij de afzuigkap uit. Hebben daar nog een knopje ontdekt waar we het nut nog steeds niet van inzien, maar ja.. dat geluid. Daar konden we niks aan doen. Aan knopjes draaien, een tik er tegen geven (ik geef toe, dat was mijn idee... Marco stemde in, maar het was niet van harte), geduld hebben. Niks hielp.

Afgelopen vrijdag dus toch maar een berichtje naar onze vrienden van de verhuur gestuurd, Krokoms Bostäder. De laatste keer dat we een aanvraag voor een reparatie deden was voor onze kapotte badkar. Het bad viel uit elkaar, of althans.. de voorkant viel van het omhulsel af. En als dat op je teen valt, dan is dat pijnlijk kan ik je uit ervaring zeggen. Anyway, toen we dat hadden aangemeld duurde het 5 weken voordat er een mannetje langs kwam om het te repareren. We waren blij dát hij kwam, maar heb er ook wel mijn verbazing over uitgesproken dat het 5 weken moest duren (zonder enig bericht).

Marco en ik hadden al een weddenschap afgesloten hoe lang het dit keer zou duren voordat er een mannetje zou komen.

Geloof je het als ik je zeg dat er nu achter mij 2 stralende mannen van Krokoms Bostäder bezig zijn om de afzuigkap te fixen? Blijkt dat de motor vervangen moest worden. Ze zijn vanmorgen om 9 uur de eerste keer gekomen. Hebben alles gedemonteerd (al gezellig keuvelend), constateerde dat het een tråsige motor was en zijn toen vertrokken om een nieuwe motor te kopen. En nu zijn ze net weer terug om het erin te zetten.

Service! Met een smile. Ik kan ervan genieten.

Geen opmerkingen: