Ja hoor! We hebben er weer één! Een officiële instantie, uit Nederland dit keer, die laat zien hoe je met de klant moet communiceren.
Vandaag kregen we van het Klantcontactcentrum van PWN een openstaande vordering. Nu wonen we al ruim een half jaar niet meer in Nederland, dus deze brief verbaasde me enigszins. Geïntrigeerd heb ik verder gelezen. Het is een brief gedateerd 27 november 2014 (het is vandaag toch 16 februari 2015 heh? Ik vergis me niet? Het is echt 2015?) waarin PWN stelt:
U heeft de voorschotfactuur gedateerd 15 augustus 2014 nog niet betaald. We verwachten het hele bedrag van 12,50 Euro binnen 2 weken op ons rekeningnummer. En dan nog een hele riedel over wat er gebeurt als de betaling niet op tijd binnen is.
Right.
Wij zijn op 31 juli vorig jaar verhuisd. Dat hebben zowel ik, als de verhuurder aan PWN gemeld. Nu krijgen we een factuur voor de periode augustus/september 2014. Ach denk je dan: even een mailtje sturen en het is opgelost. Mis! Als je PWN wilt mailen, dan moet dat via hun website. En nadat je alles hebt ingevuld en je aan je adres toe bent, dan krijg je de melding: PWN kent dit adres niet. U woont in het buitenland (da's dan wel weer scherp opgemerkt). Bel met de klantenservice voor al uw vragen. A raison van 35 cent per minuut.
Ik dacht het niet.
Ik blog. En ik twitter. En ik betaal niet.
4 opmerkingen:
Hej Jo,
Dat is inderdaad een probleem vanaf Zweden 0900 nummers bellen in Nederland.
Maar daar zijn oplossingen voor. Voor bijna elk 0900 nummer bestaat een 'vast' nummer. Kijk maar eens op onderstaande links.
http://beta.vraagalex.nl/business-directory/62/pwn/
http://www.anbo.nl/afdelingen/hendrik-ido-ambacht-ridderkerk/informatief/alternatieven-voor-dure-0900-nummers
Succes !
By the way ik heb een berichtje geplaatst op je FB pagina. Ben benieuwd naar je reactie.
Ha det så bra. Truus de Groot
Ah, weer een goede tip Truus!! Dank je!
Heb gezocht en gezocht, maar kan geen berichtje van je vinden op mijn FB page. Heb je op mijn timeline gepost? Ben nu natuurlijk wel erg nieuwsgierig!!
Hej Jo, Net jouw verhaal van de belastingdienst gelezen. Ja emigreren is niet zo eenvoudig en de afhandeling van de Belastingdienst al helemaal niet.Ik kan daar ook een boek over schrijven. Overigens werken er ook aardige mensen. Maar je hebt wel een lange adem nodig. Ik heb een telefoonnummer van een meneer die klachten behandeld, maar lijkt me niet handig dat hier te vermelden.
Terug naar jouw FBpagina en mijn bericht. Op Jo Hamperium staat rechts van jouw foto
'vriend toevoegen' en 'bericht'. Via deze laatste knop heb ik bericht gestuurd. Als het goed is kan je dat teruglezen onder de knop rechtsboven links van de aardbol. Ik ben benieuwd of het lukt. Truus
Jaaaa! Ik heb je gevonden hoor, op FB. Die knop zit echt helemaal verstopt...
Een reactie posten