Vriendelijke meneer Starmans vraagt me om zo spoedig mogelijk contact met hem op te nemen, om hem te laten weten wanneer hij mij telefonisch kan benaderen (klinkt bijna spannend niewaar?). Want dan gaat hij me bellen en mij in de gelegenheid stellen om mijn klacht telefonisch toe te lichten.
Lief. Tuurlijk. Vind het allang lief dat er eindelijk iemand binnen de Belastingdienst zich druk lijkt te maken om mijn klacht. Maar ook - zoals Maxima zou zeggen - een beetje dom. Want op het klachtenformulier staat notabene in rubriek 4: Uw klacht mondeling toelichten: NEE. Heb het niet met hoofdletters geschreven hoor. Is gewoon zo'n meerkeuze rubriek en ik heb aangekruist dat ik mijn klacht niet wil toelichten.
Maar waarom dan niet? Is toch attent van deze vriendelijke meneer dat ik het hem allemaal nog een keer mag vertellen? Laten we zeggen dat ik inmiddels door ervaring wijs geworden ben en dat ik de communicatie met de Belastingdienst slechts op schrift wil voeren. Dan heb je altijd iets om op terug te vallen. En daarbij: ben in mijn klachtformulering helder geweest en heb ze zelfs in rubriek 3: Mogelijke oplossing nog een simpele voorzet gegeven voor hoe mijn klacht is op te lossen.
Kortom: ik heb meneer Starmans een heel vriendelijke mail gestuurd dat ik niet gebeld wens te worden. Dat ik wel antwoord wil op mijn klacht en ingebrekestelling.
To be continued.....
Geen opmerkingen:
Een reactie posten