zaterdag 16 juli 2016

That's how we roll in Jämtland

De hemtjänst dus. Die zei op het laatste moment: Nee dank je, je hoeft niet naar Nälden te komen. Daar hebben we je niet nodig. Maar je kunt wel naar Krokom als je wilt. Maar misschien moet dan je schema wel helemaal omgegooid worden. Nou was ik al niet zo happig op het hemtjänst gebeuren. Maar ach, money is money en ik kende alle mensen daar al. Dus eigenlijk wel zo makkelijk. Maar helemaal opnieuw beginnen in een omgeving waarover ik al aardig wat verhalen gehoord heb... mwah, dat vond ik niet zo aanlokkelijk.

Enter: onze allerliefste buurvriendin M. Sinds bijna 1,5 jaar woont ze in het appartement schuin onder ons en zulke buren zijn goud waard. Behalve dat ze gezellig, pienter en hardwerkend is, vindt ze ons ook nog eens gezellig en zorgen we in onze respectievelijke vakanties voor elkanders katten. Zij heeft 2 lieve mooie op leeftijd zijnde langharige katten. En onze Bo vindt M het beste wat haar overkomen is want van haar krijgt Bo altijd lekkere verwenhapjes.

Nu is M vikarier in zo'n beetje dezelfde omgeving als waarin ik vikarier ben in Östersund. Alleen zijn we elkaar nog nooit tegengekomen. Tot nu! Want, M en ik gaan samenwerken! Heb gisterochtend met haar chef gesproken en na 10 minuten waren we er al uit: hup, aan het werk. Plannen van de introductieshifts (dan loop je met iemand mee in een dienst) en daarna zelf aan de slag.

Net als mijn andere vikarier job in de stad, is dit een job in het LSS werkveld. Officieel staat LSS voor: de inspanningen die gedaan moeten worden ter speciale ondersteuning voor mensen
1. met retardatie, autisme of autisme-achtige omstandigheden,
2. met een significante en blijvende verstandelijke beperking na hersenletsel bij volwassenen veroorzaakt door extern geweld of lichamelijke ziekte, of
3. met andere blijvende lichamelijke of geestelijke handicap die duidelijk niet het gevolg is van normale veroudering.

En Krokom? Heb heel keurig op hun mailtje geantwoord dat ik van de mogelijkheid om in Krokom te gaan werken af zie. Omdat ik een sommarjobb heb gevonden die veel beter betaalt!

Dan kan je nog zoveel sollicitatiebrieven sturen (heb er trouwens deze week nog een paar de deur uit gedaan), maar dan komen de meest praktische mogelijkheden zomaar uit je eigen netwerk rollen.

That's how we roll hier in Jämtland...

By the way, heb natuurlijk ook nog gewoon mijn Engelse tutoring klantjes erbij. Nu helemaal spannend voor ze, de reis naar Saudi. Ze zouden met Turkish Airlines vliegen. Ze hebben na gisteravond toch maar even omgeboekt.

Geen opmerkingen: