Heb me vanmiddag en vanavond eens goed verdiept hoe het hier zit met consumentenrechten. Gelukkig staat daar op verschillende websites veel over uitgelegd (en niet alleen in het Zweeds, want zo goed is mijn Zweeds nu ook weer niet). Waarom vraag je?
Mmmh.. vandaag heeft onze not-so-next-door-maar-beste-neighbour-one-can-have Wouter onze winterbanden op de auto gezet. Nou ja, niet óp. Maar de zomerbanden voor winterbanden verwisseld. Als luxebeest dat in Nederland (en elders) alleen maar huur- of leaseauto's gereden heeft, heb ik werkelijk waar geen idee van car mechanics en ik heb de kennis geen seconde gemist. Nou ja, tot nu dan misschien. Want het blijkt dat de winterbanden die men ons verkocht heeft, niet goed meer zijn. Zijn ouwe barrels met maar een paar miezerige stubs erop. We kunnen er nu nog wel eventjes mee rijden aangezien de 'echte winter' nog niet begonnen is, maar ook de garage waar ik vanmiddag geweest ben, zei meteen 'mevrouwtje, dat worden nieuwe banden voor u, want dit is niet veilig in een echte winter'.
En als je dan bedenkt dat we al een maand lange correspondentie met de verkopende garage in Sundsvall hebben omdat ze een aantal andere zaken ook niet goed hebben gedaan, of liever gezegd: we hebben afspraken gemaakt en die zijn ze niet nagekomen, dan was het nu hoog tijd vond ik om uit te zoeken hoe het hier zit met de Zweedse Kassa, Radar, Ombudsman en noem ze allemaal maar op.
Heb net het verhaal haarfijn uitgelegd, onderbouwd met alle mails die in de afgelopen maand heen en weer gegaan zijn en verstuurd naar Konsumentverket (Zweedse Ombudsman), de lokale Konsumentenbond, naar Toyota Sverige hoofdkantoor, naar Toyota Sverige PR afdeling en heb ze ook via Twitter en Facebook gecontact.
Ben benieuwd. Als ze denken dat ze door niet te reageren er vanaf komen, dan hebben ze het mis.
Ze noemden me vroeger per slot niet voor niks pitbull.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten